HTML

Sylvia Plath

Friss topikok

  • Selene: Szia! Köszönöm a figyelmed és örülök, ha tetszik a blog! sajnos elég rég frissítettem, pedig még s... (2011.11.25. 23:13) Zúzódás
  • ash: Szia! Ne haragudj, hogy csak most írok, de nagyon körülményes mostanság net közelbe kerülnöm. e... (2010.08.28. 09:11) Sylvia versei magyarul
  • Selene: Ezt még nem hasonlítottam össze, adtál egy feladatot. :) Annyit tudok, a két kiadvány között az a... (2010.03.12. 18:32) A hold és a tiszafa
  • G.G.: Köszönöm a válaszod.Megpróbálok majd valamelyik könyvtárban utánajárni itt és lefénymásolni,Pesten... (2008.08.23. 20:24) Belső hanyatlás
  • Selene: Köszönöm, Iszmene! :) (2008.06.15. 15:39) Bagoly

Címkék

életrajz (2) fotó (1) Hughes (2) napló (17) Plath (33) vers (13) Címkefelhő

Súlyos gondolatai rabságában

Tóth Edit_Selene 2008.06.15. 15:53

"Feküdtem, sírtam és újra éreztem, hogy ember vagyok, érzékeny és sebezhető. Emlékezni kezdtem, hogy volt azelőtt; milyen is volt a magabiztos alkotóerő gyöngyszeme. A jellem sors; és az ördögbe is, jobban tenném, ha a sajátommal foglalkoznék. Visszahúzódtam és némaságba burkolóztam: mennyivel biztonságosabb nem érezni, nem engedni, hogy a világ érintsen bennünket. A becsületes énem azért lázadozott, gyűlölt emiatt. Az ellentmondástól betegen, romboló, negatív érzelmektől dermedten, szétszórtan, megtagadtam, hogy kimondjam, hogy kiokádjam ezeket az érzelmeket - elmérgesedtek bennem, megduzzadtak, roncsolódtak, mint a gennyes sebek. Az apróbb gondok, valaki boldogságának emlegetése, vagy másvalaki nyilvánvaló tehetsége megijesztett, arra késztetett, hogy hamisan reagáljak, miközben a féltékenységgel, irigységgel, gyűlölettel küszködöm. Éreztem, hogy darabokra estem szét, hogy pusztulok, rothadok, hogy hervadóban és eltűnőben a babérkoszorúk, hogy a múlt bűnei és mulasztásai teljes súlyukkal nehezednek rám. És ez az egész visszataszító, üszkösödő szemét a bensőmet rágta. Csöndben, alattomosan."
[88-89 p.]

Címkék: napló Plath

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sylviaplath.blog.hu/api/trackback/id/tr136257188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása